مقالات
اعتماد به نفس و سلامت بيشتر با اين عادت هاي روزانه
تاریخ مقاله: 1395/11/26

هوس هاي غذايي تان را کنترل کنيد هيچ چيزي سخت تر از ترک و کنترل عادت هاي غذايي نيست به خصوص زماني که پيتزا و برگر جلوي چشم باشد. هوس هاي غذايي تان را کنترل کنيد! هر چه زودتر بهتر. از نظر علمي ثابت شده است که برنامه غذايي سالم استرس را کاهش داده و روحيه را تقويت مي کند. همچنين اضطراب را از بين برده و با افسردگي مبارزه مي کند. خواب کافي داشته باشيد محققان ثابت کرده اند کساني که کمتر مي خوابند بيشتر دچار مشکلات رواني مي شوند. خواب به بدن زمان مي دهد تا خود را از کارهاي فکري و جسمي روزانه ريکاوري کند. همچنين باعث مي شود بهتر بتوانيد روي کارهاي فردا تمرکز کنيد. کم خوابي روي سازندگي و بهره وري شما تاثير منفي مي گذارد پس بايد به موقع و به اندازه کافي بخوابيد. حرکت کنيد حتي پياده روي صبحگاهي هم مي تواند موثر باشد. بارها درباره فوايد اين ورزش از ديگران شنيده ايم. با يک ليوان آب بعد از يک پياده روي صبحگاهي روزي پر انرژي خواهيد داشت. با ورزش گردش خون کنترل مي شود و همه هورمون ها در مسير درستي جريان پيدا مي کنند. روزانه سلامت تان را چک کنيد فشار کاري، عادت هاي غذايي نا سالم، کم خوابي، استرس و افسردگي به اندازه کافي براي از بين بردن سلامت ذهن و جسم کافي هستند. با چک کردن سلامت تان از بيماري ها قبل از وقوع پيشگيري کرده ايد. اخيرا بيماري هاي خوني بسيار رايج شده اند و ديابت و فشار خون بالا و پايين رايج ترين آن ها هستند. بنابراين چکاپ فشار و سطح قند خون الزامي است. اجتماعي باشيد شايد زياد اين مهارت را نداشته باشيد اما اين مشکل نبايد مانع حضور شما در جامعه شود. در بحث ها شرکت کنيد، لبخند بزنيد، با غريبه ها صحبت کنيد، گروهي بيرون برويد و قرار ملاقات بگذاريد. اين کارهاي کوچک به شما در اجتماعي شدن کمک زيادي مي کنند و اعتماد به نفس و عزت به نفس تان را بالا مي برند. پيرو احساس تان باشيد پيروي از اشتياق و احساسات نمي تواند وسيله اي براي امرار معاش باشد اما بيشتر ما اين حس را در وجودمان داريم. زماني را به انجام کارهايي که برايتان لذت بخش است اختصاص دهيد. اين کار انرژي تان را افزايش مي دهد. هيچوقت جنبه مثبت اين فعاليت ها را دست کم نگيريد. هر روز برنامه ريزي کنيد هر روز صبح مثل زامبي ها بيدار شدن بسيار آزار دهنده و کسالت بار است. به اين سبک زندگي پايان بدهيد. شروع هر روز ?? دقيقه به خودتان وقت بدهيد تا بتوانيد براي آن روز برنامه ريزي کنيد. براي هر روز يک هدف تعيين کنيد. شايد همان روز به هدف تان نرسيد اما مهم اين است که آن روز را براي هدف زندگي کرده ايد. تمام اين موارد عواملي هستند که يک روز موثر برايتان مي سازند. همه آن ها را به کار ببريد و براي فردايي بهتر برنامه ريزي کنيد. منبع: بدونيم



 
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظرات ، پیشنهادات ، انتقادات
   
     
 
عبارت مقابل را عینا در کادر زیر وارد کنید
  کد امنیتی